Сайт працює в режимі дослідної експлуатації
Linkedin
Youtube
Документи
ФОРМА ЗВЕРНЕННЯ
Заповніть обов'язкові поля
Невірний формат пошти
Заповніть зворотню адресу
Повідомлення відправлене
Заявник*
Вид звернення*
Адреса*
ПІБ контактної особи*
Наступний крок
Зв'язатися
з нами
02.04.2019

Володимир Яценко,

консультант проекта USAID Трансформація фінансового сектора,

був членом української урядової робочої групи з пенсійної реформи з 1997 по 2002 рік, а також протягом 2017-2018 років

————

Успішна пенсійна реформа, як це переконливо доводить вдалий досвід накопичувальних пенсійних систем у Швеції, Великобританії, США, Новій Зеландії та інших, повинна бути:

*Дешевою (централізоване адміністрування пенсійних рахунків з низькими операційними витратами).

*Простою (розумне обмеження інвестиційного вибору, пасивне інвестування в індексні фонди та фонди життєвого циклу). Адже “активний інвестиційний вибір” завжди пов’язаний з високим рівнем адміністративних витрат і не гарантує кращої інвестиційної дохідності.

* Надійною (адекватне фінансове регулювання для захисту учасників від шахрайства; інвестування пенсійних коштів у надійні та диверсифіковані активи приватними КУА).

На мою думку, законопроект НКЦПФР “Про загальнообов’язкове накопичувальне пенсійне забезпечення” враховує кращий сучасний міжнародний досвід. А найголовніше, він не відхиляється від головної мети – забезпечення майбутніх пенсіонерів достатнім додатковим щомісячним доходом, а не укладений з розрахунком на формування міфічного “інвестиційного ресурсу”, сукупних пенсійних активів у відсотках до ВВП, чи розвиток фондового ринку. Дохід майбутнього українського пенсіонера – ось що має бути в фокусі ефективної пенсійної реформи, саме на це й спрямований згаданий законопроект.

Запропонований Комісією варіант другого рівня пенсійної системи є простим і дешевим для учасників. І тому що передбачає централізоване адміністрування пенсійних рахунків, і тому що враховує закони поведінкової економіки.
Зокрема, Комісія наполягає, щоб сукупний розмір оплати послуг всіх фінансових посередників не перевищував 0,5% чистої вартості пенсійних активів, що є цілком прийнятною величиною.
А також, законопроект НКЦПФР передбачає, що:
1) всі зайняті особи працездатного віку автоматично включаються до обов’язкової накопичувальної пенсійної системи 2-го рівня і залишаються там, якщо вони не вирішать відмовитися на користь якогось недержавного пенсійного фонду чи КУА;
2) заплановане збільшення розміру внесків пов’язане з підвищенням майбутньої заробітної плати (“автоматична ескалація” ставок внесків);
3) буде розумний підхід до зарахування пасивних інвесторів (учасників-“мовчунів”, які не зможуть або не захочуть робити власний інвестиційний вибір);
4) пропозиція пасивних інвестиційних стратегій враховуватиме вік учасників (життєвий цикл).

А от фактор надійності забезпечується цілим комплексом інших дій. Зокрема, необхідними умовами успішного впровадження обов’язкових накопичувальних пенсійних систем є: (а) політична стабільність і послідовність пенсійного реформування; (б) макроекономічна та податково-бюджетна стабільність; (в) адекватна спроможність органів регулювання та нагляду і (г) міцна фінансова інфраструктура та наявність надійних фінансових інструментів.

 

* Думки, висловлені в цій публікації, не обов’язково відображають позицію USAID або урядів України чи США.

Поділіться записом:
НОВИНИ ЗА ТЕМОЮ
Array ( [1157091] => [1154867] => [1154027] => )
УСІ НОВИНИ
https://www.nssmc.gov.ua/zagruzka-bokovh-zapisey-novosti/?categories=&postid=1060363
КОНТАКТИ
+38 (044) 280 85 95 (ЄДИНЕ ВІКНО)
+38 (044) 254 23 31, +38 (044) 280 40 95 (УПРАВЛІННЯ ДОКУМЕНТООБІГУ)
+38 (044) 254 23 77 (ПРЕС-СЛУЖБА)
ВУЛ. МОСКОВСЬКА 8, К.30, М. КИЇВ, 01010
АКТУАЛЬНО

Актуально

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку