is your investment to the Victory and future of Ukraine

Basic Information

The subject of the service:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Location:
(UKR) 01010, м. Київ, вул. Князів Острозьких, 8, корп. 30
Work mode:

(UKR) Понеділок – четвер з 9:00 до 18:00 п’ятниця з 9:00 до 16:45 обідня перерва з 13:00 до 13:45

phone:
(UKR) (044) 280-85-95
Офіційний канал зв'язку:
Website:
(UKR) https://www.nssmc.gov.ua/ https://services.nssmc.gov.ua
Fee, uah:
(UKR) 14 000,00 грн. Оплата здійснюється за кодом бюджетної класифікації 22011800
Presentation method (briefly):
Засобами КІС
Term of service:
6 місяців
Term of service (note):

(UKR) НКЦПФР приймає постанову про видачу ліцензії чи про відмову в її видачі протягом шести місяців (з урахуванням пункту 3 розділу ІІІ Порядку видачі, зупинення дії та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу) з дня надходження заяви та доданих до неї документів, передбачених ліцензійними умовами. У разі відсутності іноземних юридичних осіб у структурі власності юридичної особи заявника такий строк становить три місяці (з урахуванням пункту 3 розділу ІІІ Порядку видачі, зупинення дії та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу)

Appearance:

(UKR) Для отримання ліцензії заявник надає до НКЦПФР офіційним каналом зв’язку в електронній формі з використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа відповідно до вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги, складені українською мовою заяву про видачу ліцензії, примірник переліку (опису) документів, що подаються на видачу ліцензії, та інші документи, що додаються до заяви про видачу ліцензії згідно ліцензійних умов. У переліку (описі) документів заявник зазначає, який документ, що надається із заявою про видачу ліцензії, належить до конфіденційної інформації. Вимоги до електронної форми відомостей та/або документів, у тому числі описи розділів та схем XML файлів, визначаються окремим документом нормативно-технічного характеру НКЦПФР. Заява та документи для надання адміністративної послуги подаються до НКЦПФР засобами КІС за посиланням: https://services.nssmc.gov.ua

Service Result:

(UKR) Постанова НКЦПФР про видачу ліцензії. Постанова про відмову у видачі ліцензії.

The way to get a result:

(UKR) Результат надання адміністративної послуги оформлюється адміністративним актом відповідно до нормативно-правових актів НКЦПФР, який не пізніше трьох робочих днів з дня його прийняття надсилається заявнику. Доведення адміністративного акта до відома особи здійснюється шляхом: 1) надсилання засобами КІС/адресу електронної пошти/інших засобів телекомунікаційного зв’язку відповідного повідомлення; 2) оприлюднення згідно з вимогами законодавства. Повідомлення про прийняття постанови про видачу/про відмову у видачі ліцензії (з доданням відповідної постанови) надсилається заявникові (підписується членом Комісії/керівником структурного підрозділу Комісії, що здійснює розгляд заяви про видачу ліцензії та відповідних документів, відповідно).

Grounds for refusal:

(UKR) Підставами для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії (на провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) є: документи, подані для видачі ліцензії, містять недостовірну інформацію та/або не відповідають вимогам законодавства; ділова репутація хоча б однієї посадової особи заявника (ліцензіата), який має намір провадити професійну діяльність на фондовому ринку, та/або керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) (окрема посадова особа) та/або учасників (акціонерів) з істотною участю у такого заявника (ліцензіата) не відповідає вимогам, установленим Ліцензійними умовами провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), що затверджені рішенням Комісії від 23.07.2012 № 1281, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1576/24108 (із змінами); структура власності заявника не відповідає вимогам Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Ліцензійних умов Ліцензійними умовами провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), що затверджені рішенням Комісії від 23.07.2012 № 1281, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1576/24108; організаційна структура, спеціалісти, необхідні для провадження професійної діяльності на фондовому ринку, або обладнання, комп’ютерна техніка, програмне забезпечення, приміщення заявника (ліцензіата) не відповідають вимогам, установленим Ліцензійними умовами провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), що затверджені рішенням Комісії від 23.07.2012 № 1281, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1576/24108 (зі змінами). Підставами для прийняття НКЦПФР рішення про відмову у видачі ліцензії є: документи, подані для отримання ліцензії, містять неповну та/або взаємовиключну та/або недостовірну інформацію та/або не відповідають вимогам законодавства. Документи можуть вважатися такими, що містять неповну та/або взаємовиключну інформацію, виключно за умови, що НКЦПФР протягом строку розгляду таких документів здійснила заходи, передбачені пунктом 3 розділу ІІІ Порядку видачі, зупинення дії та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 21 жовтня 2021 року № 982, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 грудня 2021 року за № 1563/37185, спрямовані на отримання додаткової інформації та відповідних уточнень щодо неї; заявник не відповідає вимогам закону та/або ліцензійним умовам, та/або вимогам до провадження певного виду професійної діяльності на ринках капіталу, встановленим законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відмовляє у видачі ліцензії на провадження певного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках у разі, якщо: 1) документи, подані для отримання ліцензії, містять неповну та/або взаємовиключну та/або недостовірну інформацію та/або не відповідають вимогам законодавства. Документи можуть вважатися такими, що містять неповну та/або взаємовиключну інформацію, виключно за умови, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку протягом строку розгляду таких документів здійснила заходи, передбачені частиною двадцять третьою статті 71 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», спрямовані на отримання додаткової інформації та відповідних уточнень щодо неї; 2) юридична особа, яка має намір провадити професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках, не відповідає вимогам закону та ліцензійним умовам та/або вимогам до провадження певного виду професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, встановленим законодавством.

Information card:

The list of documents and requirements for them

(UKR) Для отримання ліцензії заявник надає до НКЦПФР офіційним каналом зв’язку в електронній формі з використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа відповідно до вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги, складені українською мовою заяву про видачу ліцензії, примірник переліку (опису) документів, що подаються на видачу ліцензії, та інші документи, що додаються до заяви про видачу ліцензії згідно ліцензійних умов. У переліку (описі) документів заявник зазначає, який документ, що надається із заявою про видачу ліцензії, належить до конфіденційної інформації. Вимоги до електронної форми відомостей та/або документів, у тому числі описи розділів та схем XML файлів, визначаються окремим документом нормативно-технічного характеру НКЦПФР з урахуванням вимог, визначених Вимогами до форматів даних електронного документообігу в органах державної влади, затвердженими наказом Державного агентства з питань електронного урядування України від 07 вересня 2018 року № 60, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 листопада 2018 року за № 1309/32761. Для отримання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) заявник відповідно до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з управління активами інституційних інвесторів, затверджених рішенням НКЦПФР від 22.02.2022 № 92, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.04.2022 за № 465/37801 (режим доступу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0465-22#Text) подає наступні документи: 1) заяву про видачу ліцензії (додаток 2) з переліком (описом) документів, що подаються на видачу ліцензії (додаток 3); 2) подання саморегулівної організації, яка об’єднує професійних учасників ринків капіталу, що провадять професійну діяльність на ринках капіталу – діяльність з управління активами інституційних інвесторів (за умови реєстрації НКЦПФР об’єднання професійних учасників ринків капіталу як саморегулівної організації за таким видом професійної діяльності); 3) копія статуту заявника, засвідчену підписом керівника заявника (подається у разі, якщо заявником не надано інформацію про код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, що надає доступ до копії статуту в електронній формі у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань у заяві про видачу ліцензії (додаток 3)); 4) відомості, що містять інформацію про: схематичне зображення структури власності юридичної особи заявника, що дає змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників заявника або їх відсутність та відсоток статутного капіталу чи права голосу, яким володіє кожний учасник (акціонер) – власник істотної участі у заявнику – за формою: довідки про схематичне зображення структури власності юридичної особи заявника (додаток 1); довідки про асоційованих осіб фізичної особи – власника прямої істотної участі у заявнику (додаток 4); власників істотної участі у заявнику – за формою: анкети фізичної особи (додаток 5), що є власником істотної участі у заявнику. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети юридичної особи (додаток 6), що є власником істотної участі у заявнику. Не подається якщо такою особою є держава, Національний банк України, територіальна громада; у разі якщо заявник належить до фінансової групи – інформацію про належність групи до банківської або небанківської фінансової групи, державний орган, що здійснює нагляд за групою, перелік учасників фінансової групи та ідентифікаційні дані відповідальної особи фінансової групи за формою переліку учасників групи компаній, до якої належить заявник (додаток 7); ідентифікаційні дані, ділову репутацію та професійний досвід голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника, ділову репутацію заявника за формою: довідки про наглядову раду (або інший орган заявника, відповідальний за здійснення нагляду), виконавчий орган заявника (додаток 8); анкети щодо ділової репутації фізичної особи (додаток 9) – подається щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника. Анкети щодо фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації юридичної особи (додаток 10) – подається щодо заявника; ідентифікаційні дані, ділову репутацію та професійний досвід контролерів заявника (у разі якщо контролером є юридична особа – голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи) у формі: анкети фізичної особи (додаток 5) – подається щодо контролера заявника – фізичної особи, у разі, якщо контролером є юридична особа – щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети юридичної особи (додаток 6) – подається щодо контролера заявника – юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада; анкети щодо ділової репутації фізичної особи (додаток 9) – подається щодо контролера заявника – фізичної особи, у разі, якщо контролером є юридична особа – щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) контролера заявника – юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада. Анкети щодо фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації юридичної особи (додаток 10) – подається щодо контролера заявника – юридичної особи та юридичної особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу (призначена головою або членом колегіального виконавчого органу) чи здійснює повноваження голови або члена наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) контролера заявника. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада; інформацію про початковий капітал заявника та джерела його походження за формою довідки про початковий капітал заявника та джерела його походження (додаток 11); 5) річну фінансову звітність та/або проміжну фінансову звітність з урахуванням Ліцензійних умов. 6) документи, що підтверджують здатність власника істотної участі у заявнику виконати обов’язок, передбачений частиною дев’ятнадцятою статті 74 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки». Такі документи не подаються щодо власників істотної участі, якими є держава, Національний банк України, територіальна громада. Перелік таких документів визначається заявником самостійно; 7) відомості про наявність у заявника організаційної структури, системи внутрішнього контролю (підсистеми комплаєнсу, управління ризиками та внутрішнього аудиту), спеціалістів, програмно-технічного забезпечення та приміщень, системи та засобів, що забезпечують безперервність надання послуг, які у своїй сукупності є достатніми для забезпечення провадження відповідного виду професійної діяльності на ринках капіталу згідно з вимогами законодавства, за формою: схематичного зображення організаційної структури заявника із зазначенням назви, номеру, дати та органу, що затвердив/впровадив / іншим чином надав чинності організаційній структурі заявника. Схематичне зображення організаційної структури заявника повинно серед інших структурних підрозділів відображати наявність системи внутрішнього контролю; довідки про персональний склад служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління ризиками (особи, що проводить аудит, здійснює комплаєнс, управління ризиками) заявника (додаток 12); відомостей щодо функціональних підрозділів заявника, працівники яких безпосередньо здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів (додаток 13), в частині відомостей щодо функціональних підрозділів заявника, працівники яких безпосередньо здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів (за наявності такого функціонального підрозділу); довідки про відокремлені та/або спеціалізовані структурні підрозділи заявника, що провадять діяльність з управління активами інституційних інвесторів (додаток 14), щодо відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів заявника, що провадять професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках за їх окремими видами (за наявності такого підрозділу); довідки про керівних посадових осіб, фахівців заявника та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів та сертифіковані, в установленому НКЦПФР порядку, головного бухгалтера (особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку) заявника (додаток 15) щодо керівних посадових осіб, фахівців заявника та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють діяльність з управління активами інституційних інвесторів та сертифіковані, в установленому НКЦПФР порядку, головного бухгалтера (особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку) заявника; копії документів (свідоцтво про право власності, договір оренди/суборенди, який укладений заявником, з усіма змінами та актом про передачу приміщення в оренду/суборенду тощо) про наявність у заявника приміщення, необхідного та достатнього для провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів згідно з вимогами законодавства та цих Ліцензійних умов, що мають містити зокрема інформацію про право власності або право користування нежитловим приміщенням (із зазначенням строку права користування) за місцезнаходженням, у якому буде провадитись діяльність з управління активами інституційних інвесторів, його площу, забезпечення цього приміщення цілодобовою охороною, із зазначенням способів здійснення такої охорони (телевідеоконтроль, встановлення системи охоронної сигналізації, зокрема кнопки тривожної сигналізації, цілодобова присутність охоронця тощо) та забезпечення цього приміщення пожежною сигналізацією (подається окремо щодо заявника, його відокремленого та спеціалізованого структурного підрозділу (у разі наявності)); довідки заявника у довільній формі про наявність програмно-технічного забезпечення, що забезпечує безперервність надання послуг, які у своїй сукупності є достатніми для забезпечення виконання вимог, установлених НКЦПФР для провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів та для подання до НКЦПФР звітних даних та інформації в електронній формі; 8) внутрішні документи, що регламентують запобігання виникненню та врегулювання конфлікту інтересів, що виникає під час провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; 9) внутрішні документи заявника, що регламентують провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів; 10) платіжний документ, що підтверджує внесення заявником плати за видачу ліцензії. Заявник, у якому іноземним юридичним особам прямо або опосередковано сукупно належить 10 і більше відсотків статутного капіталу (прав голосу), для отримання ліцензії, крім документів, зазначених у пункті 1 цього розділу, подає: 1) копію рішення уповноваженого органу іноземної юридичної (особи) управління іноземної юридичної особи про участь у заявнику; 2) письмовий дозвіл на участь іноземної юридичної особи у заявнику в Україні, виданий уповноваженим контролюючим органом держави, в якій зареєстровано головний офіс іноземної юридичної особи, якщо законодавством такої держави вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення іноземної юридичної особи у відсутності в законодавстві відповідної держави вимог (підстав) щодо отримання такого дозволу; 3) витяг із торговельного, банківського, судового реєстрів або інші офіційні документи, що підтверджують реєстрацію іноземної юридичної особи в державі, в якій зареєстровано її головний офіс, та дають можливість ідентифікувати таку іноземну юридичну особу; 4) фінансову звітність, консолідовану і субконсолідовану фінансову звітність (у разі її складення) іноземної юридичної особи за останні три фінансові роки. (з аудиторськими звітами за наявності). Якщо така юридична особа провадить господарську діяльність протягом строку, недостатнього для виконання вимог цього пункту, подається фінансова звітність за повні фінансові роки провадження такою особою господарської діяльності разом з аудиторським звітом (за наявності) та проміжна фінансова звітність (за наявності) за звітній період, що передує даті подання документів. Якщо така юридична особа провадить господарську діяльність протягом строку, що є меншим за один рік, подається остання проміжна фінансова звітність, складена станом на кінець звітного періоду, що передує даті подання заяви про видачу ліцензії, разом зі звітом щодо огляду проміжної фінансової звітності (за наявності). Заявник, у якому фізичним особам – іноземцям прямо або опосередковано сукупно належить 10 і більше відсотків статутного капіталу (прав голосу), для отримання ліцензії, крім документів, зазначених у пункті 1 цього розділу, подає письмовий дозвіл на участь фізичної особи – іноземця у заявнику в Україні, виданий уповноваженим контролюючим органом держави, в якій вона має постійне місце проживання, якщо законодавством такої держави вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення у відсутності в законодавстві відповідної держави вимог (підстав) для отримання такого дозволу. Заявник, який подав будь-яку інформацію, передбачену цими Ліцензійними умовами, Національному банку України або НКЦПФР, має право не додавати таку інформацію до заяви на видачу ліцензії, зазначивши дату подачі таких документів та ідентифікаційні дані супровідного документа, за умови надання письмового запевнення, що раніше подана інформація є актуальною. Для отримання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю заявник відповідно до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, затверджених рішенням НКЦПФР від 22.02.2022 № 135, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.03.2022 за № 319/37655 (режим доступу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0319-22#Text) подає наступні документи: 1) заяву про видачу ліцензії (додаток 2) з переліком (описом) документів, що подаються для видачі ліцензії (додаток 3); 2) подання саморегулівної організації, яка об’єднує професійних учасників ринків капіталу, що провадять професійну діяльність на ринках капіталу – діяльність з управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю (за умови реєстрації НКЦПФР об’єднання професійних учасників ринків капіталу як саморегулівної організації за таким видом професійної діяльності); 3) копію статуту заявника, засвідчену підписом керівника заявника (подається у разі, якщо заявником не надано інформацію про код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, що надає доступ до копії статуту в електронній формі у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, у заяві про видачу ліцензії (додаток 2)); 4) відомості, що містять інформацію про: схематичне зображення структури власності юридичної особи заявника, що дає змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників заявника або їх відсутність та відсоток статутного капіталу чи права голосу, яким володіє кожний учасник (акціонер) – власник істотної участі у заявнику – за формою: довідки про схематичне зображення структури власності юридичної особи – заявника (додаток 1); довідки про асоційованих осіб фізичної особи – власника з прямою істотною участю у заявника (додаток 4); власників істотної участі у заявнику – за формою: анкети фізичної особи (додаток 5), що є власником істотної участі у заявнику. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети юридичної особи (додаток 6), що є власником істотної участі у заявнику. Не подається якщо такою особою є держава, Національний банк України, територіальна громада; у разі якщо заявник належить до фінансової групи – інформацію про належність групи до банківської або небанківської фінансової групи, державний орган, що здійснює нагляд за групою, перелік учасників фінансової групи та ідентифікаційні дані відповідальної особи фінансової групи за формою переліку учасників групи компаній, до якої належить заявник (додаток 7); ідентифікаційні дані, ділову репутацію та професійний досвід голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника, ділову репутацію заявника за формою: анкети юридичної особи (додаток 6) – подається щодо заявника; довідки про персональний склад наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду юридичної особи), виконавчого органу заявника (додаток 8); анкети фізичної особи (додаток 5) – подається щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації фізичної особи (додаток 9) – подається щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації юридичної особи (додаток 10) – подається щодо заявника; ідентифікаційні дані, ділову репутацію та професійний досвід контролерів заявника (у разі якщо контролером є юридична особа – голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи) у формі: анкети фізичної особи (додаток 5) – подається щодо контролера заявника – фізичної особи, у разі, якщо контролером є юридична особа – щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети юридичної особи (додаток 6) – подається щодо контролера заявника – юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада; анкети щодо ділової репутації фізичної особи, яка є контролером заявника (додаток 11) – подається щодо контролера заявника – фізичної особи. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації фізичної особи (додаток 9) – подається щодо контролера заявника – фізичної особи, у разі, якщо контролером є юридична особа – щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) контролера заявника – юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації юридичної особи (додаток 10) – подається щодо контролера заявника – юридичної особи та юридичної особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу (призначена головою або членом колегіального виконавчого органу) чи здійснює повноваження голови або члена наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) контролера заявника. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада; початковий капітал заявника та джерела його походження за формою анкети щодо фінансового стану заявника (додаток 12); 5) річну фінансову звітність та/або проміжну фінансову звітність з урахуванням Ліцензійних умов. 6) документи що підтверджують здатність власника істотної участі у заявнику виконати обов’язок, передбачений частиною дев’ятнадцятою статті 74 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки». Такі документи не подаються щодо власників істотної участі, якими є держава, Національний банк України, територіальна громада. Перелік таких документів визначається заявником самостійно; 7) відомості про наявність у заявника організаційної структури, системи внутрішнього контролю (підсистеми комплаєнсу, управління ризиками та внутрішнього аудиту), спеціалістів, програмно-технічного забезпечення та приміщень, системи та засобів, що забезпечують безперервність надання послуг, які у своїй сукупності є достатніми для забезпечення провадження відповідного виду професійної діяльності на ринках капіталу згідно з вимогами законодавства, за формою: схематичного зображення організаційної структури заявника із зазначенням назви, номеру, дати та органу, що затвердив/впровадив/іншим чином надав чинності організаційній структурі заявника. Схематичне зображення організаційної структури заявника повинно серед інших структурних підрозділів (структурних одиниць) відображати наявність системи внутрішнього контролю (підсистеми комплаєнсу, управління ризиками та внутрішнього аудиту); довідки про персональний склад служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління ризиками (особи, що проводить аудит, здійснює комплаєнс, управління ризиками) заявника (додаток 13); відомостей щодо функціональних підрозділів заявника, працівники яких безпосередньо здійснюють діяльність з управління майном (додаток 14), в частині відомостей щодо структурних підрозділів заявника, працівники яких безпосередньо здійснюють діяльність з управління майном (за наявності такого структурного підрозділу); довідки про відокремлені та/або спеціалізовані структурні підрозділи заявника, що провадять діяльність з управління майном (додаток 15), щодо відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів заявника, що провадять професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках за їх окремими видами (за наявності такого підрозділу); довідки про керівних посадових осіб, фахівців заявника та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють діяльність з управління майном та сертифіковані в установленому НКЦПФР порядку (додаток 16), щодо керівних посадових осіб, фахівців заявника та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють діяльність з управління майном та сертифіковані в установленому НКЦПФР порядку; документів (свідоцтво про право власності, договір оренди/суборенди, який укладений заявником, з усіма змінами та актом про передачу приміщення в оренду/суборенду тощо) про наявність у заявника приміщення, необхідного та достатнього для провадження діяльності з управління майном згідно з вимогами законодавства та цих Ліцензійних умов, що мають містити зокрема інформацію про право власності або право користування нежитловим приміщенням (із зазначенням строку права користування) за місцезнаходженням, у якому буде провадитись діяльність з управління майном, його площу, забезпечення цього приміщення цілодобовою охороною, із зазначенням способів здійснення такої охорони (телевідеоконтроль, встановлення системи охоронної сигналізації, зокрема кнопки тривожної сигналізації, цілодобова присутність охоронця тощо) та забезпечення цього приміщення пожежною сигналізацією (подається окремо щодо заявника, його відокремленого та спеціалізованого структурного підрозділу (у разі наявності)); довідки заявника у довільній формі про наявність програмно-технічного забезпечення, системи та засобів, що забезпечують безперервність надання послуг, які у своїй сукупності є достатніми для забезпечення виконання вимог, установлених НКЦПФР для провадження діяльності з управління майном та для подання до НКЦПФР звітних даних та інформації в електронній формі; довідки заявника в довільній формі про право власності або право користування на програмно-технічне забезпечення ліцензіата та зв’язки програмно-технічного забезпечення ліцензіата з програмно-технічним забезпеченням, яке не належить ліцензіату та не є в його володінні/користуванні, разом з копіями договорів, що пов’язані з функціонуванням програмно-технічного забезпечення, та інших документів, які підтверджують права ліцензіата використовувати програмно-технічне забезпечення та засвідчують зобов’язання третіх осіб (якщо їх залучення є необхідним) обслуговувати програмно-технічне забезпечення ліцензіата та інфраструктуру, необхідну для функціонування програмно-технічного забезпечення ліцензіата; 8) внутрішні документи, що регламентують запобігання виникненню та врегулювання конфлікту інтересів, що виникає під час провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; 9) внутрішні документи (правила, положення тощо) заявника, що регламентують провадження діяльності з управління майном; 10) платіжний документ, що підтверджує внесення заявником плати за видачу ліцензії. Заявник, у якому іноземним юридичним особам прямо або опосередковано сукупно належить 10 і більше відсотків статутного капіталу (прав голосу), для отримання ліцензії, крім документів, зазначених у пункті 1 цього розділу, подає: 1) рішення уповноваженого органу (особи) управління іноземної юридичної особи про участь у заявнику; 2) письмовий дозвіл на участь іноземної юридичної особи у заявнику в Україні, виданий уповноваженим контролюючим органом держави, в якій зареєстровано головний офіс іноземної юридичної особи, якщо законодавством такої держави вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення іноземної юридичної особи у відсутності в законодавстві відповідної держави вимог (підстав) щодо отримання такого дозволу; 3) витяг із торговельного, банківського, судового реєстрів або інші офіційні документи, що підтверджують реєстрацію іноземної юридичної особи в державі, в якій зареєстровано її головний офіс, та дають можливість ідентифікувати таку іноземну юридичну особу; 4) фінансову звітність, консолідовану і субконсолідовану фінансову звітність (у разі її складення) іноземної юридичної особи за останні три фінансові роки (з аудиторськими звітами за наявності). Якщо така юридична особа провадить господарську діяльність протягом строку, недостатнього для виконання вимог цього пункту, подається фінансова звітність за повні фінансові роки провадження такою особою господарської діяльності разом з аудиторським звітом (за наявності) та проміжна фінансова звітність (за наявності) разом зі звітом щодо огляду проміжної фінансової звітності (за наявності) за звітний період, що передує даті подання документів. Аудиторські звіти повинні бути складені відповідно до міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг. Якщо така юридична особа провадить господарську діяльність протягом строку, що є меншим за один рік, подається остання проміжна фінансова звітність, складена станом на кінець звітного періоду, що передує даті подання заяви про видачу ліцензії, разом зі звітом щодо огляду проміжної фінансової звітності (за наявності). Заявник, у якому фізичним особам – іноземцям прямо або опосередковано сукупно належить 10 і більше відсотків статутного капіталу (прав голосу), для отримання ліцензії, крім документів, зазначених у пункті 1 цього розділу, подає письмовий дозвіл на участь фізичної особи – іноземця у заявнику в Україні, виданий уповноваженим контролюючим органом держави, в якій вона має постійне місце проживання, якщо законодавством такої держави вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення у відсутності в законодавстві відповідної держави вимог (підстав) для отримання такого дозволу. Заявник, який подав будь-яку інформацію, передбачену цими Ліцензійними умовами, Національному банку України або НКЦПФР, має право не додавати таку інформацію до заяви на видачу ліцензії, зазначивши дату подачі таких документів та ідентифікаційні дані супровідного документа, за умови надання письмового запевнення, що раніше подана інформація є актуальною. Для отримання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів заявник відповідно до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринках капіталу – діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів, затверджених Рішенням Комісії № 1122 від 26.08.2022, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 1186/38522 06.10.2022 (зі змінами) (режим доступу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1186-22#Text) подає наступні документи: 1) заяву про видачу ліцензії (додаток 2) з переліком (описом) документів, що подаються для видачі ліцензії (додаток 3); 2) подання саморегулівної організації, яка об’єднує професійних учасників ринків капіталу, що провадять професійну діяльність на ринках капіталу – діяльність з адміністрування пенсійних фондів (за умови реєстрації НКЦПФР об’єднання професійних учасників ринків капіталу як саморегулівної організації за таким видом професійної діяльності); 3) копію статуту заявника, засвідчену підписом керівника заявника (подається в разі, якщо заявником не надано інформацію про код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, що надає доступ до копії зареєстрованого статуту заявника в електронній формі в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань у заяві про видачу ліцензії (додаток 2)); 4) відомості, що містять інформацію про: схематичне зображення структури власності юридичної особи заявника, що дає змогу встановити кінцевих бенефіціарних власників заявника або їх відсутність та відсоток статутного капіталу чи права голосу, яким володіє кожний учасник (акціонер) – власник істотної участі у заявнику, у формі: довідки про схематичне зображення структури власності юридичної особи – заявника (додаток 1); довідки про асоційованих осіб фізичної особи – власника прямої істотної участі у заявнику (додаток 4); власників істотної участі у заявнику у формі: анкети фізичної особи (додаток 5). Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети юридичної особи, що є власником істотної участі у заявнику (додаток 6). Не подається якщо такою особою є держава, Національний банк України, територіальна громада; у разі якщо заявник належить до фінансової групи – інформацію про належність групи до банківської або небанківської фінансової групи, державний орган, що здійснює нагляд за групою, перелік учасників фінансової групи та ідентифікаційні дані відповідальної особи фінансової групи у формі переліку учасників групи компаній, до якої належить заявник (додаток 7); ідентифікаційні дані, ділову репутацію та професійний досвід голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника, ділову репутацію заявника за формою: довідки про наглядову раду (або іншій орган, відповідальний за здійснення нагляду), виконавчий орган заявника (додаток 8); анкети фізичної особи (додаток 5) – подається щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради, або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду (у разі створення) заявника. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації фізичної особи (додаток 9), подається щодо голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) заявника. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації юридичної особи (додаток 10), подається щодо заявника; ідентифікаційні дані, ділову репутацію та професійний досвід контролерів заявника (у разі якщо контролером є юридична особа,- голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи) у формі: анкети фізичної особи (додаток 5) – подається щодо контролера заявника – фізичної особи, у разі якщо контролером є юридична особа – для голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети юридичної особи, що є власником істотної участі у заявнику (додаток 6), подається щодо контролера заявника – юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада; анкети щодо ділової репутації фізичної особи (додаток 9) щодо ділової репутації фізичних осіб, у разі якщо контролером є юридична особа – для голови та членів колегіального виконавчого органу (особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу), голови та членів наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) такої юридичної особи. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада. Анкети фізичних осіб – іноземців можуть бути підписані уповноваженою особою фізичної особи – іноземця (за довіреністю) або керівником заявника/ліцензіата; анкети щодо ділової репутації юридичної особи (додаток 10), подається щодо контролера заявника – юридичної особи та юридичної особи, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу (призначена головою або членом колегіального виконавчого органу) чи здійснює повноваження голови або члена наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду) контролера заявника. Не подається якщо контролером заявника є держава, Національний банк України, територіальна громада; інформацію про початковий капітал заявника та джерела його походження у формі довідки про початковий капітал заявника та джерела його походження (додаток 11); 5) річну фінансову звітність та/або проміжну фінансову звітність з урахуванням Ліцензійних умов; 6) документи, що підтверджують здатність власника істотної участі у заявнику виконати обов’язок, передбачений частиною дев’ятнадцятою статті 74 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки». Такі документи не подаються щодо власників істотної участі, якими є держава, Національний банк України, територіальна громада. Перелік таких документів визначається заявником самостійно; 7) відомості про наявність у заявника організаційної структури, системи внутрішнього контролю (підсистеми комплаєнсу, управління ризиками та внутрішнього аудиту), спеціалістів, програмно-технічного забезпечення та приміщень, системи та засобів, що забезпечують безперервність надання послуг, які у своїй сукупності є достатніми для забезпечення провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів згідно з вимогами законодавства, у формі: схематичного зображення організаційної структури заявника із зазначенням назви, номеру, дати та органу, що затвердив/впровадив/іншим чином надав чинності організаційній структурі заявника. Схематичне зображення організаційної структури заявника повинно серед інших структурних підрозділів (структурних одиниць) відображати наявність системи внутрішнього контролю; довідки про персональний склад служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління ризиками (особи, що проводить аудит, здійснює комплаєнс, управління ризиками) заявника (додаток 12); відомостей щодо функціональних підрозділів заявника, працівники яких безпосередньо здійснюють діяльність з адміністрування пенсійних фондів (додаток 13) (за наявності таких структурних підрозділів); довідки про відокремлені та/або спеціалізовані структурні підрозділи заявника, що провадять діяльність з адміністрування пенсійних фондів (додаток 14), щодо відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів заявника, що провадять професійну діяльність на ринках капіталу (за наявності таких підрозділів); довідки про керівних посадових осіб, фахівців заявника та його відокремленого підрозділу, що безпосередньо здійснюють діяльність з адміністрування пенсійних фондів та сертифіковані в установленому НКЦПФР порядку, головного бухгалтера (особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку) заявника (додаток 15); копії документів (свідоцтво про право власності, договір оренди/суборенди, який укладений заявником з усіма змінами та актом про передачу приміщення в оренду/суборенду тощо) про наявність у заявника приміщення, необхідного та достатнього для провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів згідно з вимогами законодавства та цих Ліцензійних умов, що мають містити, зокрема інформацію про право власності або право користування нежитловим приміщенням (із зазначенням строку права користування) за місцезнаходженням, в якому буде провадитись діяльність з адміністрування пенсійних фондів, його площу, забезпечення цього приміщення цілодобовою охороною, із зазначенням способів здійснення такої охорони (телевідеоконтроль, встановлення системи охоронної сигналізації, зокрема, кнопки тривожної сигналізації, цілодобова присутність охоронця тощо) та забезпечення цього приміщення пожежною сигналізацією (подається окремо щодо заявника, його відокремленого та спеціалізованого структурного підрозділу (у разі наявності)); довідки заявника в довільній формі про наявність програмно-технічного забезпечення, системи та засобів, що забезпечують безперервність надання послуг, які у своїй сукупності є достатніми для забезпечення виконання вимог, установлених НКЦПФР для провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів, та подання до НКЦПФР звітних даних та інформації в електронній формі; 8) копія рішення про створення відокремленого та/або спеціалізованого, та/або спеціалізованого структурного підрозділу заявника для провадження ним діяльності з адміністрування пенсійних фондів або надання повноважень щодо здійснення діяльності з адміністрування пенсійних фондів діючому відокремленому підрозділу цього заявника (подається в разі наявності відокремленого підрозділу заявника (компанії з управління активами), через який здійснюватиметься діяльність з адміністрування пенсійних фондів); 9) внутрішні документи, що регламентують запобігання виникненню та врегулювання конфлікту інтересів, що виникає під час провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; 10) внутрішні документи (правила, положення тощо) заявника, що регламентують провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів; 11) платіжний документ, що підтверджує внесення заявником плати за видачу ліцензії. Юридичною особою – одноосібним засновником корпоративного пенсійного фонду, що прийняв рішення про самостійне здійснення адміністрування такого пенсійного фонду, до заяви про видачу ліцензії крім документів, визначених пунктом 1 цього розділу, також додається копія документа уповноваженого органу юридичної особи – одноосібного засновника корпоративного пенсійного фонду, що містить рішення про самостійне здійснення адміністрування такого пенсійного фонду. Заявник, в якому іноземним юридичним особам прямо або опосередковано сукупно належить 10 і більше відсотків статутного капіталу (прав голосу), для отримання ліцензії, крім документів, зазначених у пунктах 1 та 2 цього розділу, подає: 1) копію рішення уповноваженого органу (особи) управління іноземної юридичної особи про участь у заявнику; 2) письмовий дозвіл на участь іноземної юридичної особи у заявнику в Україні, виданий уповноваженим контролюючим органом держави, в якій зареєстровано головний офіс іноземної юридичної особи, якщо законодавством такої держави вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення іноземної юридичної особи у відсутності в законодавстві відповідної держави вимог (підстав) щодо отримання такого дозволу; 3) витяг із торговельного, банківського, судового реєстрів або інші офіційні документи, що підтверджують реєстрацію іноземної юридичної особи в державі, в якій зареєстровано її головний офіс, та дають можливість ідентифікувати таку іноземну юридичну особу; 4) фінансову звітність, консолідовану і субконсолідовану фінансову звітність (у разі її складення) іноземної юридичної особи за останні три фінансові роки (з аудиторськими звітами за наявності). Якщо така юридична особа провадить господарську діяльність протягом строку, недостатнього для виконання вимог цього пункту, подається фінансова звітність за повні фінансові роки провадження такою особою господарської діяльності разом з аудиторським звітом (за наявності) та проміжна фінансова звітність (за наявності) за звітній період, що передує даті подання документів. Якщо така юридична особа провадить господарську діяльність протягом строку, що є меншим за один рік, подається остання проміжна фінансова звітність, складена станом на кінець звітного періоду, що передує даті подання заяви про видачу ліцензії, разом зі звітом щодо огляду проміжної фінансової звітності (за наявності). Заявник, в якому фізичним особам – іноземцям прямо або опосередковано сукупно належить 10 і більше відсотків статутного капіталу (прав голосу), для отримання ліцензії, крім документів, зазначених у пункті 1 цього розділу, подає письмовий дозвіл на участь фізичної особи – іноземця у заявнику в Україні, виданий уповноваженим контролюючим органом держави, в якій вона має постійне місце проживання, якщо законодавством такої держави вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення у відсутності в законодавстві відповідної держави вимог (підстав) для отримання такого дозволу. Заявник, який подав будь-яку інформацію, передбачену цими Ліцензійними умовами, Національному банку України або НКЦПФР, має право не додавати таку інформацію до заяви для видачі ліцензії, зазначивши дату подачі таких документів та ідентифікаційні дані супровідного документа, за умови надання письмового запевнення, що раніше подана інформація є актуальною.

Форма звернення

Введіть адресу

Введіть назву організації

Введіть ПІБ

Введіть посаду

Фізична особа
Заява (клопотання)

Введіть email

Повідомити про корупцію

Введіть повідомлення

Зв'язатися з нами