- твоя інвестиція в перемогу та майбутнє України

Додаток 1 до Наказу щодо забезпечення здійснення державної регуляторної політики Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку
Порядок оприлюднення проектів актів законодавства, які розробляються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку й мають ознаки регуляторних актів, та здійснення заходів щодо відстеження їх результативності

Загальна інформація про документ

№:
175
Дата затвердження:
21.03.2013
Тема:
Регуляторна діяльність
Категорія:
Додаток
Статус:
Чинний
Видавець:
НКЦПФР

Змiст документу

Порядок оприлюднення проектів актів законодавства, які розробляються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку й мають ознаки регуляторних актів, та здійснення заходів щодо відстеження їх результативності

  1. Загальні положення
  1. Цей Порядок розроблений відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням вимог статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та визначає порядок дій структурних підрозділів центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – Комісія) щодо забезпечення здійснення державної регуляторної політики Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
  2. У цьому Порядку нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

акт законодавства – у розділі ІІ розуміється як нормативно-правовий акт Комісії, який спрямований на виконання нею повноважень, визначених пунктами 6, 7, 9, 11 – 13, 14, 16, 17, 21, 22, 24 – 26, 30, 301, 34 та 378 частини другої статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а також Закон України або акт Кабінету Міністрів України, який розробляється  Комісією та має ознаки регуляторного акта; у розділі ІІІ розуміється як нормативно-правовий акт Комісії, який спрямований на виконання нею повноважень за винятком тих, що визначені пунктами 6, 7, 9,     11 – 13, 14, 16, 17, 21, 22, 24 – 26, 30, 301, 34 та 378 частини другої статті 7 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, та який має ознаки регуляторного акта;

аналіз регуляторного впливу – документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття акта законодавства, аналіз впливу, який справлятиме акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту акта законодавства принципам державної регуляторної політики. Аналіз регуляторного впливу повинен відповідати вимогам, передбаченим статтею 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308;

головний розробник – структурний підрозділ центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, який відповідно до рішення Комісії, Наказу або доручення Голови Комісії є відповідальним за  розробку проекту акта законодавства, який розробляється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку й має ознаки регуляторного акта;

звіт про відстеження результативності акта законодавства – документ, який містить дані про результати відстеження результативності акта законодавства та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження. Звіт про відстеження результативності акта законодавства повинен відповідати вимогам, встановленим статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою відстеження результативності регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308.

  1. Спірні питання щодо застосування цього Порядку розглядаються Комітетом з питань стратегії розвитку та економічного аналізу фондового ринку Комісії.

ІІ. Порядок здійснення регуляторної політики у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

  1. З метою забезпечення здійснення державної регуляторної політики у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) головний розробник проекту акта законодавства зобов’язаний здійснювати такі послідовні дії:

1.1. Проект акта законодавства, який планується розробляти, повинен бути включений до Плану діяльності Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з підготовки проектів регуляторних актів на відповідний рік (далі – План).

Якщо головний розробник проекту акта законодавства забезпечує винесення на розгляд засідання Комісії рішення про схвалення проекту акта законодавства, який не внесений до Плану, такий головний розробник  повинен забезпечити одночасне із рішенням про схвалення винесення на розгляд засідання Комісії проекту Рішення про відповідне доповнення до Плану.

1.2. Стосовно кожного проекту акта законодавства головним розробником готується аналіз регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту акта законодавства з метою одержання зауважень та пропозицій.

Аналіз регуляторного впливу підписується Головою Комісії.

1.3.  Кожен проект акта законодавства, після відповідного схвалення його рішенням Комісії, оприлюднюється разом із відповідним аналізом регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.

Оприлюднення проекту акта законодавства з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту.

1.4. З метою оприлюднення проекту акта законодавства головний розробник спільно з управлінням інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій забезпечує здійснення наступних заходів, передбачених статтею 13 Закону, а саме:

1.4.1. здійснює повідомлення про оприлюднення проекту акта законодавства з метою одержання зауважень і пропозицій шляхом його опублікування в щоденному офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» та розміщення на офіційному сайті Комісії;

1.4.2. здійснює оприлюднення проекту акта законодавства разом із відповідним аналізом регуляторного впливу шляхом їх розміщення на офіційному сайті Комісії не пізніше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту акта.

1.5. Повідомлення про оприлюднення проекту акта законодавства повинно містити інформацію, передбачену статтею 9 Закону.

1.6. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються зауваження та пропозиції, визначається в Рішенні Комісії, яким схвалюється відповідний проект акта законодавства, та зазначається в повідомленні про оприлюднення проекту акта законодавства. Зазначений строк не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту акта законодавства та відповідного аналізу регуляторного впливу.

1.7. Якщо протягом встановленого строку були одержані зауваження і пропозиції щодо проекту акта законодавства, головний розробник забезпечує обов’язковий  розгляд всіх одержаних зауважень і пропозицій.

За результатами цього розгляду головний розробник готує пропозиції щодо повного чи часткового врахування одержаних зауважень і пропозицій шляхом внесення відповідних змін до проекту акта законодавства або мотивованого їх відхилення та забезпечує їх  винесення  на розгляд засідання Комісії.

У разі прийняття Комісією рішення про врахування (часткове врахування) зауважень і пропозицій та внесення відповідних змін до проекту акта законодавства, здійснюється повторне оприлюднення такого доопрацьованого проекту акта законодавства та направлення його на погодження до Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва проектів актів законодавства відповідно до вимог статті 21 Закону.

Після погодження проекту акта законодавства із Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та в разі необхідності з іншими зацікавленими державними органами головний розробник забезпечує винесення проекту акта законодавства, який приймається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, на розгляд засідання Комісії для затвердження з метою подальшого подання цього акта законодавства на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

1.8. Якщо протягом встановленого строку зауважень і пропозицій щодо проекту акта законодавства, одержано не було, головний розробник забезпечує направлення на погодження до Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва проект акта законодавства відповідно до вимог статті 21 Закону.

Після погодження проекту акта законодавства із Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та в разі необхідності з іншими зацікавленими державними органами головний розробник забезпечує винесення проекту акта законодавства, який приймається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, на розгляд засідання Комісії для затвердження з метою подальшого подання цього акта законодавства на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

1.9. Відповідальним за погодження проекту акта законодавства із Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та іншими зацікавленими державними органами є керівник головного розробника.

1.10. Стосовно кожного акта законодавства, який приймається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку або Кабінетом Міністрів України, послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Відстеження результативності акта законодавства включає:

виконання заходів з відстеження результативності;

підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

1.10.1. Базове відстеження результативності акта законодавства здійснюється до дня набрання чинності цим актом законодавства або набрання чинності більшістю його положень. Якщо для визначення значень показників результативності акта законодавства використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

1.10.2. Повторне відстеження результативності акта законодавства здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо у рішенні Комісії не встановлено більш ранній строк.

1.10.3. Періодичні відстеження результативності акта законодавства здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.

1.10.4. Якщо строк дії акта законодавства, встановлений при його прийнятті, є меншим ніж один рік, періодичні відстеження його результативності не здійснюються, а повторне відстеження результативності здійснюється за три місяці до дня закінчення визначеного строку, якщо інше не встановлено рішенням Комісії, але не пізніше дня закінчення визначеного строку. У разі якщо продовжується дія регуляторного акта, який було прийнято на визначений строк, що є меншим ніж один рік, періодичні відстеження результативності цього акта здійснюються у строки, встановлені у пункті 2.9.3. цього Порядку.

1.10.5. Рішення про строк, після якого чи до якого починається повторне відстеження результативності акта законодавства, визначається в самому акті законодавства або в іншому акті Комісії.

1.10.6. Виконання заходів з відстеження результативності акта законодавства забезпечується головним розробником або його правонаступником, якщо інше не визначено Головою Комісії.

1.10.7. Строк виконання заходів з відстеження результативності акта законодавства не може бути більшим ніж сорок п’ять робочих днів.

1.10.8. Головний розробник готує звіт про відстеження результативності цього акта законодавства та не пізніш як у десятиденний строк з дня підписання цього звіту оприлюднює шляхом розміщення на офіційному сайті Комісії.

Звіт про відстеження результативності акта законодавства підписується Головою Комісії.

1.10.9. Звіт про відстеження результативності акта законодавства не пізніше наступного робочого дня з дня оприлюднення цього звіту подається до Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

ІІІ. Порядок здійснення регуляторної політики у відповідності до статті 6 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

  1. З метою забезпечення здійснення державної регуляторної політики у відповідності до вимог статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» головний розробник проекту акта законодавства зобов’язаний здійснювати такі послідовні дії:

1.1. Головний розробник проекту акта законодавства забезпечує розробку та винесення на розгляд засідання Комісії рішення про схвалення проекту акта законодавства.

1.2. Стосовно кожного проекту акта законодавства головним розробником готується аналіз регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту акта законодавства з метою одержання зауважень та пропозицій.

Аналіз регуляторного впливу підписується Головою Комісії.

1.3.  Кожен проект акта законодавства, після відповідного схвалення його рішенням Комісії, оприлюднюється разом із відповідним аналізом регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.

Оприлюднення проекту акта законодавства з метою одержання зауважень і пропозицій не може бути перешкодою для проведення громадських слухань та будь-яких інших форм відкритих обговорень цього проекту.

1.4. З метою оприлюднення проекту акта законодавства головний розробник спільно з управлінням інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій забезпечує здійснення наступних заходів, передбачених статтею 13 Закону, а саме:

1.4.1. здійснює повідомлення про оприлюднення проекту акта законодавства з метою одержання зауважень і пропозицій шляхом його опублікування в щоденному офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Відомості Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» та розміщення на офіційному сайті Комісії;

1.4.2. здійснює оприлюднення проекту акта законодавства разом із відповідним аналізом регуляторного впливу шляхом їх розміщення на офіційному сайті Комісії не пізніше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту акта.

1.5. Повідомлення про оприлюднення проекту акта законодавства повинно містити інформацію, передбачену статтею 9 Закону.

1.6. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються зауваження та пропозиції, визначається в Рішенні Комісії, яким схвалюється відповідний проект акта законодавства, та зазначається в повідомленні про оприлюднення проекту акта законодавства. Зазначений строк не може становити менше ніж десять робочих днів з дня, наступного за днем оприлюднення проекту акта законодавства.

1.7. Якщо протягом встановленого строку були одержані зауваження і пропозиції щодо проекту акта законодавства, головний розробник забезпечує обов’язковий  розгляд всіх одержаних зауважень і пропозиції.

1.8. За результатами цього розгляду головний розробник готує пропозиції щодо повного чи часткового врахування одержаних зауважень і пропозицій шляхом внесення відповідних змін до проекту акта законодавства або мотивованого їх відхилення та забезпечує їх винесення  на розгляд засідання Комісії.

Інформація про результати розгляду зауважень та пропозицій підлягає обов’язковому оприлюдненню на офіційному сайті Комісії протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем такого розгляду на засіданні Комісії.

1.9. Якщо протягом встановленого строку зауважень і пропозицій щодо проекту акта законодавства, одержано не було, головний розробник забезпечує винесення його на розгляд засідання Комісії для затвердження з метою подальшого подання цього акту законодавству на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

У разі необхідності погодження проекту акта законодавства із зацікавленими державними органами таке погодження здійснюється до його затвердження з метою подальшого подання цього акта законодавства на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

Відповідальним за погодження проекту акта законодавства із зацікавленими державними органами є керівник головного розробника.

 

Директор департаменту аналізу, стратегії та розвитку законодавства                                                                        М. Лібанов

 

 

 

Форма звернення

Введіть адресу

Введіть назву організації

Введіть ПІБ

Введіть посаду

Фізична особа
Заява (клопотання)

Введіть email

Повідомити про корупцію

Введіть повідомлення

Зв'язатися з нами